Wednesday, August 17, 2011

MACAM takde peluang je~~

lepas sahur, buka FB...tetibe ade member post status
"Pagi tadi sampai surat tawaran sambung belajar program doktor falsafah (pengurusan dan pentadbiran) .. Dilema.. nak sambung atau tidak??"
tapi bila aku check application status, no progress at all...
 
hmmm...nampaknya lepas ni aku kena tutup hati aku untuk sambung buat research n terus fokus cari keje...walaupun sejak abes study aritu sampai skang masih menganggur n takde sangkut mane2 job lagi... 
pihak kementerian plak senang2 nak upgrade GSTT yang tak tau pape pasal mengajar secara betul kepada guru tetap...sedangkan ramai graduan yg lebih layak (termasuk aku) masih menganggur....kalo macamtu lebih baik mansuhkan je program ijazah pendidikan....buat KPLI n DPLI...jgn susahkn org lain...
perjalanan kerjaya aku pasti tak stabil...penuh dengan cabaran...job applications sent pun dah banyak...ketiga2 jenis bidang kepakaran aku....kimia, computer software n design, n education sector...Tuhan je yg bole tentukan mana yg terbaik untuk aku....tapi aku bermohon padaMu, permudahkan segala urusanku...sesungguhnya aku dalam keadaan tertekan menjadi seorang penganggur...beri aku cahayaMu....amin~~

No comments:

Post a Comment